De veelzijdigheid van stickers in marketing

De veelzijdigheid van stickers in marketing

VLAARDINGER - Zelfs in het digitale tijdperk doet de klassieke sticker het nog altijd goed in marketingcampagnes. Stickers zijn betaalbaar en eenvoudig, maar zorgen tegelijkertijd voor veel zichtbaarheid en promotie. Het is dus een ideaal marketingmiddel om in te zetten voor alle soorten ondernemingen en campagnes. Maar op welke manieren zet je een sticker nou écht slim in? Daarover lees je hieronder meer!

Stickers als verpakkingsmateriaal
Veel bedrijven maken stickers tegenwoordig deel van hun verpakkingsmateriaal. Wat dacht je er bijvoorbeeld van om je verpakkingen af te sluiten met een sticker waarop het logo van je bedrijf staat? Zo zorg je ervoor dat jouw verpakkingen een luxe en persoonlijke uitstraling krijgen. Ga je voor een extra functionele twist, plaats dan bijvoorbeeld een QR-code op de stickers die leidt naar jouw website of sociale media. Dat veel bedrijven voor eigen ontworpen stickers kiezen verbaast niet, nu custom stickers maken tegenwoordig bijzonder gemakkelijk is. Een kind kan de was doen!

Gratis stickers uitdelen voor promotie
Veel bedrijven geven kosteloos stickers weg - en dat is best een slim idee! Wanneer jouw stickers beschikken over een mooi ontwerp, zullen de ontvangers er vaak een bijzonder plekje voor vinden. De één plakt hem in zijn kamer, waar de ander hem op zijn drinkfles, laptop of reiskoffer plaatst. Zo zorgt het gratis weggeven van stickers voor bijzonder veel exposure voor jouw merk. Je geeft ze simpelweg weg bij evenementen of als leuk extraatje bij een aankoop.

Ideaal voor guerrilla-marketing
Ga je een sticker laten bedrukken en kies je voor een extra opvallend ontwerp? Dan lenen jouw stickers zich waarschijnlijk goed voor zogeheten guerrilla-marketing. Daarbij probeer je op een simpele en budgetvriendelijke manier alsnog een grote impact te maken. Plak jouw impactvolle stickers bijvoorbeeld op drukbezochte locaties, zoals stadscentra of stations. Zo creëer je bijvoorbeeld wat extra naamsbekendheid of zorg je voor een positieve associatie met jouw merk.

Creatieve manier van korting geven
Stickers maken geregeld deel uit van kortingsacties en loyaliteitsprogramma's. Denk bijvoorbeeld aan actieperiodes waarin de klant met kortingsstickers zelf mag bepalen welke producten hij in de ouw merk een boost te geven.aanbieding koopt. Deze manier van korting verlenen zorgt op een speelse manier voor extra klantbetrokkenheid. Hetzelfde geldt voor loyaliteitsprogramma's waarbinnen klanten stickers verzamelen bij iedere aankoop. De stickers mogen op een later moment ingewisseld worden voor korting of bijvoorbeeld gratis producten. Met stickers kun je dus echt alle kanten op. Hoe ga jij custom stickers toepassen om jouw merk een boost te geven?

21-10-2024