VLAARDINGEN - Het hebben van een puntgaaf gebit is meer en meer gemeengoed geworden. Ging het vroeger nog van melktandjes, naar volwassen tanden snel richting kunstgebit; nu zijn er meer en betere tussenstations om de Ivoren Wachters uiteindelijk een leven lang te koesteren. Een mooi gebit is zelfvertrouwen. En niet alleen volgens de reclame.
De orthodontist is geen tandarts. Heb je gaatjes of last van tandplak, dan ga je gewoon naar de tandarts. Net als vroeger. De orthodontist is er juist om de stand van je tanden te optimaliseren. Of, zoals oprichter Jos Billet het verwoordt: ‘We zijn een gerenommeerde praktijk die zich ten doel stelt de perfecte glimlach te creëren.’ Dat dit lukt bewijzen de sinds vorige week 500 positieve “Vlaardingse” Google-reviews. Hiermee is Ortho Billet Vlaardingen de eerste in Nederland. Een mijlpaal die maandag 3 juni op gepaste wijze is gevierd.
Ortho Billet werkt sinds 1990 aan die perfecte glimlach. Eerst vanuit Schiedam. Enige jaren later kwamen er vestigingen bij in Maassluis, ‘s-Gravenzande en sinds 2018 ook in Vlaardingen.
De kracht van Ortho Billet bestaat kortweg uit het opbouwen van een persoonlijke band en de uitstekende zorg. Immers, een bezoekje aan de gebitsverzorger leidt nog vaak tot een slapeloze nacht. Mede dankzij alle positieve reviews komen patiënten lang niet allemaal uit Vlaardingen e.o.
We spraken met officemanager Brian van der Parre. Vlaardinger in hart en nieren: ‘Vooral vanuit het zuiden des lands is er veel aanwas. Met name vanuit Breda en Eindhoven. Goede zorg voor een mooi gebit is belangrijk en daar hebben mensen kennelijk ook een uur of meer reistijd voor over.’
De locatie aan de Hoflaan ademt kalmte en rust. Het is zeker geen plek om je onrustig te voelen. Het pand oogt niet alleen als een moderne werkplek waar je zenuwen geen kans krijgen, het is de plaats waar Jos Billet en zijn medewerkers in alle rust aan de stand van de tanden werkt. ‘Dat heeft tijd nodig,’ aldus Brian van der Parre. Wie bij ons komt is vaak een jaar of meer onder de pannen. Je kunt tanden niet forceren; dat gaat met soms een fractie van een millimeter per maand.’
Meest voorkomend is de beugelbehandeling. Die “duwt” de tanden per keer meer en meer in de juiste stand tot de perfecte glimlach is bereikt.
Brian van der Parre: ‘We beginnen met een intakegesprek. Dan wordt bekeken hoe de huidige stand is en wat kan. Dan wordt een traject uitgestippeld. Qua kosten bekijken we ook met de patiënt hoe die is verzekerd en welke de eigen bijdrage is. Bij twijfel altijd eerst de verzekeraar vragen. En voor wie toch nog een beetje in de “rats” zit is er Sean Tol. Niet alleen is hij een leidinggevende die staat voor een goede service en kundige zorg. Met een grap en grol weet hij de patiënten aan het lachen te krijgen.’
Orthodontie is erop gericht de stand van de tanden te corrigeren. Niet alleen een visueel spel wordt na het maken van een gebitsfoto ook bekeken hoe de wortel in de kaak steekt. En hoewel jongeren de grootste patiëntengroep vormen zijn er ook steeds vaker ouderen die hun gebit laten optimaliseren.
Technisch zijn er vele aspecten die leiden tot de ideale stand. Brian van der Parre: ‘Dat daar tijd voor nodig is? Ja, anderhalf jaar is een normale periode.’
Over andere en op tv-reclame gepropageerde methoden laat Brian van der Parre zich niet uit: ‘Wie dat wil, die moet dat doen,’ is hij kort.
Ook een perfectie glimlach? Je kunt bij Ortho Billet terecht zonder verwijzing van de tandarts. En … er zijn geen wachtlijsten. Via bijgaande QR-code vind je snel alle noodzakelijke informatie.
Ortho Billet
Vlaardingen Hoflaan 47
3134 AC Vlaardingen
Telefoon: 010-473 47 37
E-mail: info@orthobillet.nl
Website: www.orthobillet.nl/
Tekst en fotografie
Peter Joore